laupäev, 30. jaanuar 2010

Ma ei ole ju täielik idioot!



Vaatasin täna Discovery worldi pealt sellist saatesarja nagu Prehistoric world. Või midagi sellist oli see pealkiri. Igatahes, seal siis näidatakse mingi konkreetse paiga ajaloolisi elukaid. Kes seal elutsesid ja mis toimub.
Ja see saade käis tõsiselt närvidele, sest esiteks näitasid nad kõike segamini.(ma lõpuni ei vaadanud, võib-olla oli lõpust algusesse vms).
Ja teiseks nämmutati kõike nii läbi. Kuidas tuli asteroid. No vabandust väga, aga ma oskan ikka ette kujutada küll ja pealegi tean seda juba! Ma võin ju olla loll, aga mitte ka täielik idioot.

Väga paljudes teadus/loodussarjades tehakse see viga. Kuidas liiguvad laamad? Vaja iga kord üksipulgi lahti harutada. Mis see endaga kaasa toob? Kuidas tekivad tsunamid, maavärinad või vulkaanipursked.
Ma ju tean seda juba loodusõpetuse tunnist.
Rääkige midagi, mida ma ei tea. Või siis näidake lihtsalt ägedaid elukaid ja ilusat loodust. Ärge pidage vaatajat täielikuks idioodiks. Kes mitte midagi ei tea, need nagunii ei viitsi sellist saadet vaadata ju.
Ja sama kehtib igal pool.

Näiteks kasvõi ilukirjanduses. Kas tõesti on vaja kõik lugejale ette nämmutada? Ma ju oskan loogiliselt mõelda, piisab tausta avamisest. Lugejana/vaatajan tahan ka ise tsipanatukese oma fantaasiat kasutada.

Aga tundub, et seda on siiski liiga palju palutud...

Kommentaare ei ole: