neljapäev, 4. veebruar 2010

Dracula (1931)



"I may be able to bring you proof that the superstition of yesterday can become the scientific reality of today"
dr Van Helsing

Ehk siis tõsine klassika. Isegi YT-s on üleval.;)
Treiler on ka, aga... seda ma siia küll ei pane - liiga naljakas! See pealelugemine jne.
imbd



Aga siis klassika, Bela Lugosi ja veelkord klassika. (hmm, mul tekkis korraga tunne, et ma pole väärt, et sellest üldse rääkidagi! ilmselt polegi)

Ilma muusikata. Ilma muusikata on creepy. Ukse kääksumised ja nahkhiire viiksatused, sammud kivitrepil, kirstu kriiksatused, rooliratta seisatused, mängutoos ja kuulatused. Vana filmi krõbisemine ja lihtsalt vaatad.
Kaamera liikumised, ainult üks pilk.
Ja intensiivsus kannab ja kannab ja kannab välja.

Valgusest ja varjust:
Dracula: "To die, to be really dead, that must be glorious,"
Mina: "But count Dracula!"
Dracula: "There are far worse things," (selle ajal tõmbub tagapilt pimedaks, et etendus saaks alati, mustal taustal) "awaiting man than death." (ja valgus saabub taas!)
Väga mõjus.

Hästi tore on vaadata, kuidas siis näideldi... et ikka näideldi! Mõne koha peal muidugi tekib mõte, et praegu vaadates tundub ülepingutus, aga...
See töötab. Ma ei itsitanud, vaid närisin küüsi!

Ja veel toredam on see, kuidas udu on paks suits.

Ja hea on lõpuks näha, kust ja kuidas täpselt kõik need Dracula-paroodia liigutused ja hääletoonid tulevad.

Raamatuga võrreldes muutusi oli, aga see ei häirinud.
Lõpp käis natuke kiirelt, aga teisest küljest käis kogu film tegelikult väga kiirelt.

Lugu ise on mul peakolu sees - niivõrd palju filme olen näinud.
Raamatut kahjuks ainult korra lugenud. Peakski uuesti ette võtma. Vapustavalt kuratlikult hea raamat.
Tuli kohutav isu uuesti lugeda. Lõpetan praegu poolelioleva raamatu ja siis võtan jälle kätte. Njämm.
Ma pean ütlema, et mitte ükski film ei ole tegelikult suutnud vastata minu ettekujutusele raamatust. Aga see olen mina! ;)

Naljakas on see, et kommentaarides muudkui võrreldi Videvikuga. Neid kahte ei saa ju võrrelda, sest neid ei saa ühte patta panna!

Dracula on Dracula ja lihtsalt punkt.

Kommentaare ei ole: